Sestrična britanske kraljice Elizabete II., priljubljena princesa Aleksandra, je leta 1971 za svojo službeno uporabo naročila limuzino. Ta je predstavljala vrhunec luksuznih vozil tistega časa in zadnja generacija klasičnih limuzin. Naročila je edinstveno limuzino Rolls Royce Phantom VI.
Ročno izdelana limuzina
Izdelava vozila je trajala dve leti, saj so bile take limuzine ročno izdelane po specifikacijah naročnika. Tovarna Rolls Royce je šasijo vozila dobavila leta 1971, potem pa je podjetje H.J. Mulliner – Park Ward izdelalo karoserijo in notranjost vozila, kot si jo je zaželela njegova lastnica. Ročna izdelava karoserije je trajala kar dve leti, tako da je bil avto prvič registriran leta 1973. Zanimiva posebnost je, da je tam, kjer je navadno v potniški kabini vgrajen bar, princesa Aleksandra dala vgraditi radio in kasetofon z diktafonom; da je lahko delala tudi med vožnjo. Avto ima še eno posebnost: ker je bil dobavljen članici kraljeve rodbine za njene uradne zadolžitve, spada med zelo redke Rolls Royce, ki imajo vgrajeno modro lučko in na strehi sistem za namestitev grba ali zastave. Rolls Royce Phantom VI. tudi sicer ni prav pogost avto: med leti 1968 in 1992 je bilo teh limuzin narejenih le 374. Med njimi sta dve v lasti in uporabi kraljice Elizabete še danes. Gre za veliko limuzino, katere dolžina presega 6 metrov. Poganja jo osemvaljni motor s 6.230 kubičnimi centimetri prostornine. Znamenit je uradni odgovor proizvajalca na vprašanje, koliko konjskih moči ima motor: »Dovolj.«
V rokah najboljših mojstrov
Do leta 1996 je edinstveno limuzino Rolls Royce uporabljala princesa Aleksandra. Naslednjih 20 let je bila limuzina redno in dobro vzdrževana. Leta 2018 pa jo je drugi lastnik ponudil na dražbi v Goodwoodu. Na tej dražbi jo je kupil lastnik Ruske dače.
Rolls Royce pa leta 2018 vendarle ni šel naravnost v Slovenijo. Prepeljan je bil v Salzburg, kjer je eden izmed najboljših servisov za angleške starodobnike. Vodi ga Johannes Vonier iz družine, ki je povsem posvečena avtomobilom. Njegov oče Franz Vonier je namreč ustvaril največjo zbirko vozil Rolls Royce na svetu, ki so predstavljeni v družinskem muzeju v Dornbirnu. Poleti bo tam postala dostopna javnosti še druga zbirka družine Vonier: letala z motorji Rolls Royce. Muzeje in servise po smrti očeta skupaj vodita njegova sinova Bernhard in Johannes.
Salzburška delavnica je opremljena za celovito prenovo starih vozil. Ima celo svojo tradicionalno sedlarno, v kateri ročno naredijo usnjene obloge sedežev in vrat klasičnih limuzin. Rolls Royce Ruske dače se je izkazal za izjemno dobro ohranjenega, tako da v bogati, z orehovo korenino obloženi notranjosti, niso bile potrebne nobene zamenjave, le skrbno čiščenje in poliranje. Motor je bil v podrobno pregledan. Zamenjali so bili le cevovode, saj guma z leti izgubi svojo prožnost. Originalen ostaja tudi lak, ki je v dvanajstih plasteh naložen na karoserijo iz aluminija. Potrebne so bile le manjše retuše. Tako je Phantom VI., dobro spoliran in osvežen, a še vedno povsem originalen, v aprilu prvič zapeljal na slovenske ceste.